پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4277
-
الف
+

نمایش «کوپال» در جشنواره بلگراد

فیلم سینمایی «کوپال» در چهل و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بلگراد روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «کوپال» در چهل و ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بلگراد روی پرده می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم، «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی پس از حضور در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی، در بخش مرزهای چهل و ششمین جشنواره‌ فیلم بلگراد به نمایش درمی‌آید.

جشنواره‌ فیلم بلگراد به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور صربستان شناخته شده و در اروپای شرقی نیز به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی به شمار می‌آید که از سال ۱۹۷۱ هر ساله در شهر بلگراد پایتخت این کشور برگزار می‌ شود.

چهل و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم بلگراد روز ۲۳ فوریه (۴ اسفندماه) با نمایش فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» ساخته‌ مارتین مک‌دونا به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. این فیلم در نودمین دوره‌ جوایز اسکار در ۹ شاخه‌ مختلف نامزد دریافت جایزه شده و چندی پیش نیز توانست در هفتاد و پنجمین فصل جوایز گلدن گلوب ۴ جایزه‌ اصلی این رویداد مهم را به دست آورد.

فیلم سینمایی «کوپال» ساخته‌ کاظم ملایی در ادامه‌ حضور خارجی خود برای کسب جایزه‌ اصلی بخش مرزهای این جشنواره با ۷ فیلم از کشورهای فرانسه، آلمان، برزیل، ژاپن، لهستان، اسپانیا و مکزیک به رقابت گذاشته شده است.

این فیلم پیش از این در «ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم براشوف کانادا» (۲۰۱۷)، «سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتای کلمبیا»(۲۰۱۷)، «بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برکلی آمریکا» (۲۰۱۷)، «دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم همیلتون کانادا»(۲۰۱۷)، «هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ویاوگای آمریکا»(۲۰۱۷)، «دومین جشنواره بین‌المللی فیکمای مکزیک» (۲۰۱۷)، و «سومین جشنواره‌ی فیلم‌های مستقل مونترال» (۲۰۱۷) جایزه بهترین فیلم سینمایی را به خود اختصاص داده بود.

اما در بخش مسابقه اصلی این جشنواره ۱۶ فیلم به نمایش درمی‌آید که همچون سال گذشته یک نماینده از سینمای ایران در این بخش حضور خواهد داشت. فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند برنده ۲ جایزه از بخش افق‌های ونیز به عنوان نماینده‌ دیگری از سینمای ایران روی پرده می‌رود و فیلم «افسونگر» محصول دانمارک و ساخته‌ کارگردان ایرانی‌الاصل میلاد اعلام برگزیده‌ شیکاگو و سن سباستین ۲۰۱۷ و پالم اسپرینگز ۲۰۱۸ نیز حضور خواهند داشت.

گفتنی است چهل و ششمین جشنواره‌ فیلم بلگراد از ٢۳ فوریه تا ۴ مارس (۴ الی ۱۳ اسفندماه) به مدت ۱۰ روز در کشور صربستان برگزار می‌شود.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر